Lahden seurakuntien alkuvuoden katsotuimmaksi YouTube-leikkeeksi ponnahti 29. toukokuuta julkaistu Dimitri Keiski ja Lahen Suvivirsi – vain parissa päivässä. Kuva: Jani Mahkonen
Hurjat tilastot todistavat Lahden seurakuntien digiloikasta: YouTuben katselu kasvoi 44-kertaiseksi
Koronavirusepidemian aikana tapahtunut digiloikka näkyy vahvasti seurakuntien sosiaalisen median tileillä. Kun jumalanpalvelukset järjestettiin maaliskuun puolivälistä toukokuun loppuun saakka ilman läsnä olevaa yleisöä, löysi seurakuntaväki striimit somesta.
Lahden seurakunnissa kehitys näkyy parhaiten YouTube-tilillä. Videoiden katselukerrat 8-kertaistuivat ja katseluun käytetty aika kasvoi peräti 44-kertaiseksi tammi-toukokuussa verrattuna vuoden 2019 samaan ajankohtaan.
Alkuvuoden katsotuimmaksi YouTube-leikkeeksi ponnahti 29. toukokuuta julkaistu Dimitri Keiski ja Lahen Suvivirsi – vain parissa päivässä.
Katso video!Myös Matti Leisolan raamattuluento Evoluutio – Moderni luomismyytti sekä Johanna Torikan äitienpäivän musiikkihetki Läntiseltä kappelilta keräsivät runsaasti katsojia.
Jumalanpalveluksien katsojamäärät ovat vaihdelleet parin sadan ja liki tuhannen katsojan välillä.
Tavoittavuuden kasvu näkyy muillakin sosiaalisen median tileillä. Esimerkiksi Facebookissa Lahden seurakunnat sai alkuvuoden aikana yli 500 uutta seuraajaa.